EXP 10 Speed 6: toekomstvisie van Bentley op design en performantie

EXP 10 Speed 6: toekomstvisie van Bentley op design en performantie

Sportief tweezits studiemodel zet de bakens in zijn segment opnieuw uit.

Bentley Motors zet op het internationale autosalon van Genève de bakens voor de toekomst op het vlak van design en performantie uit, met de EXP 10 Speed 6. Deze concept car is de Britse interpretatie van een krachtige tweezits sportwagen, gekenmerkt door een modern design, een ongeziene afwerkingskwaliteit, verfijnde materialen en geavanceerde technologie.

Van de vroegste gloriedagen van het merk tot de huidige successen in de autosport: 'snelheid' heeft altijd deel uitgemaakt van het DNA van Bentley. Die filosofie komt overal aan en in de EXP 10 Speed 6 tot uiting, een studiemodel dat iconische designelementen van Bentley combineert met vooruitstrevende fabricagetechnieken en moderne technologie.

"De EXP 10 Speed 6 is een van de toekomstvisies van Bentley: een krachtig, elegant en uniek concept. Dit showmodel heeft het potentieel om uit te groeien tot de nieuwe ultieme luxueuze tweezits sportwagen. Dit zou een nieuwe toekomstige modelreeks naast de Continental GT kunnen worden. Het gaat niet alleen om een nieuw sportwagenconcept, maar om de potentiële sportwagen van Bentley – een sterke visie van een merk met een veelbelovende toekomst", verklaart Wolfgang Dürheimer, voorzitter en CEO van Bentley Motors.

Hedendaags design, typisch Bentley

Het exterieurdesign van de EXP 10 Speed 6 wordt gekenmerkt door gespierde, atletische vlakken geïnspireerd op de aerodynamische vormen van de romp en de vleugels van vliegtuigen. Elementen in koper worden gebruikt om bepaalde exterieur- en interieurdetails kracht bij te zetten en het hybride prestatiepotentieel van de geavanceerde nieuwe aandrijving in het showmodel te beklemtonen.

State-of-the-art 3D-metaalprinttechnologie maakte een uiterst precieze vormgeving van het honingraatrooster, de uitlaatpijpen, de deurgrepen en de zijdelingse luchtinlaatopeningen mogelijk. Al deze elementen versmelten in de vormgeving van een Bentley voor de volgende generatie – een lichte, krachtige en uiterst precieze wagen ontworpen op basis van een nieuwe evolutie van de designelementen die iedere Bentley typeren.

 

Luxueus interieur in het teken van performantie

Twee luxueus beklede sportzetels worden van elkaar gescheiden door een smalle middenconsole waarin de elegante bedieningselementen en een bijzonder intuïtief 12"-scherm zijn ondergebracht. Die elementen verenigen het geavanceerde vakmanschap van Bentley naadloos met futuristische technologie.

Zodra de wagen met een druk op de knop gestart wordt, richten de 'liggende' instrumenten zich op. De combinatie van een analoge toerenteller met een digitaal display symboliseert het perfecte evenwicht tussen klassieke schoonheid en moderne informatie voor de bestuurder.

De interieurruimte achterin is opgedeeld in twee compartimenten die plaats bieden voor een op maat gemaakte vierdelige bagageset. Net als de rest van het interieur werd ook de ruimte achterin door de specialisten van Bentley bekleed met Poltrona Frau-leder van de hoogste kwaliteit.

Over Bentley Brussels

Press room Bentley Brussels voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

Profiel van de groep

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 

  •  


Bentley Brussels
Grote Baan 399, Grand Route
B-1620 Drogenbos