Bentley heeft de wind in de rug

Bentley heeft de wind in de rug

Bentley Brussels start het jaar met een nieuwe organisatie en ‘saloncondities’ op maat. Dit alles wordt geflankeerd door nieuwe producten en originele initiatieven.

In een markt die door de gezondheidscrisis met 21,55% is gekrompen, sloot Bentley 2020 af met +4,17%, goed voor 100 inschrijvingen. Een opmerkelijk resultaat voor de nieuwe organisatie van Bentley Brussels. Die steunt op 5 pijlers want  General Manager, David Favest, heeft tijdelijk ook de functie van Brand & Sales Manager op zich genomen. Onder zijn leiding staan Francis Tulpin (Brand Ambassador), Serge Dengis (Used Cars Manager), Filip Monsieurs (Service & Parts Manager) en Darren Mertens (Marketing Manager).

 

#One2OneXperience

Tijdens deze "Salon"-periode heeft Bentley een #One2OneXperience ingepland waarvoor men een afspraak moet maken. Dit systeem maakt live interactie tussen de klant en de merkambassadeur mogelijk vanuit de Bentley-showroom waar vier modellen worden getoond: de nieuwe Continental GTC Convertible Mulliner Amalfi, de Continental GT V8 Grey Shadow & Carbon Look, de Flying Spur V8 Grey Shadow & Carbon Look en de Bentayga V8 Grey. Er zijn twee formules mogelijk. Bij de "Store-Out One2One"-aanpak wordt volledig op afstand gewerkt met filmpjes vanuit de showroom over de verschillende modellen, het videocontact verloopt via Teams. Er is ook de "Store-In One2One" waar men naast de filmpjes, een exclusieve 'Covid-Safe' meeting plant met gereserveerde parkeerplaats, timeslot, testrit met een gedesinfecteerde auto en een gift bag.

 

New Flying Spur V8

De nieuwe Flying Spur V8 weegt 100 kilo minder dan de W12-versie, waardoor hij wendbaarder is en tevens 17% minder brandstof verbruikt dankzij het systeem om 4 cilinders tijdelijk te kunnen deactiveren. Toch hoeft de 4-liter V8-turbomotor niet onder te doen voor de W12 op vlak van vermogen (550 pk en 770 Nm koppel) en prestaties (0 tot 100 km/u in 4,1 seconden en een topsnelheid van 318 km/u).

 

Mulliner

Ruim 500 jaar geleden bouwde Mulliner koetsen. Vandaag biedt het Mulliner-afwerkingsniveau oneindig veel personaliseringsmogelijkheden voor Bentley-modellen. Dat gaat van een eenvoudig monogram op een stoelbekleding tot doorgedreven koetswerkmodificaties, bij Mulliner alles is mogelijk. Vanaf januari kunnen Belgische klanten de eerste Continental GTC Mulliner bij Bentley Brussel ontdekken.

 

Beyond 100 Strategy

Bij Bentley geloven we dat luxe harmonieus kan worden gecombineerd met respect voor het milieu. Daarom is koolstofneutraal worden één van de doelstellingen binnen de Beyond 100-strategie. De milieu-impact van de productiesite in Crewe zal tegen 2025 met 75% verminderd zijn ten opzichte van 2010. Ook het gamma evolueert, want dit jaar worden twee nieuwe PHEV-modellen gelanceerd en tegen 2030 zullen er enkel nog geëlektrificeerde auto's (elektrisch of hybride) worden verkocht. Verder wordt alles in het werk gesteld om - ondanks de Brexit - de continue levering van onderdelen die nodig is voor het onderhoud en de reparatie van Bentleys mogelijk te maken.

 

Mulsanne Speed voor Wiltcher’s

Het Steigenberger Wiltcher’s hotel en Bentley Brussels hebben een manier gevonden om de sombere sfeer in het hotel wat op te vrolijken. Liefhebbers van prestigehotels worden verwend want ze krijgen tijdens hun verblijf een riante Bentley Mulsanne Speed met chauffeur ter beschikking. Het 5-sterren Steigenberger Wiltcher's Palace is een echte referentie in het segment van de luxehotels in de lange traditie van de grote Europese hotels. Het is een klassevol en elegant hotel in het hart van de hoofdstad en biedt Bentley een topkader dat perfect past bij de prestigieuze Mulsanne Speed.

Contacteer ons
Over Bentley Brussels

Press room Bentley Brussels voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

Profiel van de groep

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Automotive verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 

Bentley Brussels
Grote Baan 399, Grand Route
B-1620 Drogenbos